Diskusní téma: Přijímací zkoušky

Datum: 15.10.2009

Vložil: Sarah

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: přijímací řízení 09/10 na obor psychologie UK

Tohle je dost ošemetný téma. Na jednu stranu souhlasím s hamkem, že by se "někdo takto morálně vyspělý jako psycholog snížil k podvodnému jednání". Na druhou stranu každá koruna dobrá a i psychologové jsou jenom lidi.
O psychologiích všeobecně se traduje, že se tam dost pomáhá k přijetí "různými způsoby." Do Olomouce jsem se s tím setkala osobně. Ne, že by se to týkalo konkrétně mě, ale moje známá se tam takto dostala. Na druhou stranu je na místě uvažovat o tom v tom smyslu, že se tam drtivá většina lidí nedostane, někteří to prostě neunesou a začnou plkat takovýhle kecy.
Nevím, kde je pravda...Ráda bych se přiklonila k tomu, že jsou všude čestní, ale víte co se teď děje kolem.

—————

Datum: 18.09.2009

Vložil: peta

Titulek: podklady ke zkouškám

Ahoj, chtěla bych se zeptat, zda v roce 2009 vyšly dvě brožury katedry psychologie na FF UK k přípravě na přijímací zkoušky, nebo jestli vyšla už jen jedna, kde bylo všechno. Potřebovala bych vědět,jaký je případně její název.

—————

Datum: 19.09.2009

Vložil: Webmaster

Titulek: Re: podklady ke zkouškám

Informace pro uchazeče o studium + ukázky testových otázek je možno dostat ve formě brožurky na sekretariátě katedry psychologii, 3.p. dv.č. 309, Celetná 20, Praha 1, po - čt 10-12. V případě potřeby je možno domluvit jiný termín - tel.221619667, radka.hradcova@ff.cuni.cz

—————

Datum: 07.09.2009

Vložil: kathy

Titulek: potvrdenie o praxi

Chcela by som velmi pekne poprosit webmasterku alebo hocijakeho ineho uspesneho zaujemcu o studium na FF UK, ci by ste mi na mail mohli poslat vzor potvrdenia o praxi. Proste ako vypadalo vase potvrdenie?
Chcem vediet, co vsetko ma take potvrdenie obsahovat...
Vopred dakujem!
kathy.optic@gmail.com

—————

Datum: 28.08.2009

Vložil: Iva

Titulek: Zapis

Ahojte, mozete mi prosim poradit ako dlho trva zapis? Budem musiet odbehnut z prace, takze by som potrebovala vediet ako sa mam zariadit...dakujem

—————

Datum: 31.08.2009

Vložil: Webmaster

Titulek: Re: Zapis

Ahoj,
může trvat i dvě hodiny, záleží na mnoha okolnostech. Možná bude nejlepší se obrátit na studijní oddělení a domluvit se s nimi přes e-mail.

—————

Datum: 15.08.2009

Vložil: Cailey

Titulek: Přijímačky - několik dotazů

Ahoj, zdravím a zároveň moc děkuji za provoz těchto stránek, jsou nesmírně užitečné. Mám hned několik dotazů, omlouvám se, pokud jsou některé z nich hloupé. V nadcházejícím školním roce budu zkoušet přijímací zkoušky a mým hlavním cílem je FF UK, ačkoliv zkoušet budu i do Brna. Mám však pár dotazů k průběhu přijímacího řízení:

1) Pokud vím, nepřikládá se při přijímačkách žádná váha maturitnímu vysvědčení, je to tak? Ovšem to nic nemění na tom, že v obecných pravidlech FF UK je stanoveno, že pokud jsem složila maturitní zkoušku v zahraničí, musím mít nostrifikaci (to jsem vyčetla zde - https://www.ff.cuni.cz/FF-93.html ). Takže se ptám, pokud ji potřebuji mít, stále platí to, co se píše na výše uvedené stránce, totiž že je potřeba do určitého data nostrifikaci předložit na studijní oddělení? Mám totiž potíž v tom, že vysvědčení mi dorazí až na začátku července a než získám nostrifikaci, nedělala bych si velké oči, bude to také aspoň měsíc trvat. Je nějaká šance, že by mi individuálně mohlo být povoleno si termín prodloužit?

2) Pár dotazů ohledně praxe:
a) V rámci svého maturitního programu musím napsat jakousi napodobeninu středoškolské "dizertační práce", jak tomu okolí rádo poeticky říká - je to esej o 6000 slovech ve zvoleném předmětu na téma z vlastní iniciativy studenta. Moje práce je v předmětu psychologie na téma "Jaká je role lokalizace mozkové funkce v hlavních typech neglect syndromu?" Bylo by dle vašeho názoru možné tuto práci zahrnout jako jednu z položek praxe, vzhledem k tomu, že při jejím vypracovávání úzce spolupracuji i s dvěma klinickými psychology, kteří se danou problematikou zabývají? Jedná se o spolupráci čistě teoretickou - v podstatě jen diskutuji o svých názorech a o směru, kterým se má práce ubírá, čímž kontroluji, zda nepíšu naprosté blbiny.

b) Vyhledávala jsem si údaje ohledně délky jednotlivých praxí. Povětšinou se uvádí praxe v řádech dnů, týdnů, měsíců. Počítají se však i jednorázové akce, jako například spoluúčast na pořádání charitativního dne pro děti? Samozřejmě pokud by můj seznam obsahoval i dlouhodobější aktivity.

c) Co se týče typu praxe - vím, že spousta lidí do svého seznamu zahrnuje např. přípravný kurz agentury Amos. Znamená to, že pokud jsem se zúčastnila přednášky a následného interaktivního sezení s psycholožkou, která prezentovala svou profesi jako takovou a snažila se ji přiblížit případným zájemcům o studium, teoreticky bych tuto zanedbatelnou aktivitu mohla do praxe zahrnout?

d) Jak moc "do minulosti" smí až praxe zacházet? Pokud se hlásím na jaře 2010, je reálné, že bych mohla zahrnout aktivitu z r. 2006?

e) Co se týče potvrzení o praxi, jsem vedle jak ta jedle. V jakém formátu je toto potvrzení požadováno? Existuje nějaká konkrétní předpřipravená kostra, podle které se to má sestavovat? Pokud totiž provozuji soukromé skupinové doučování dětí, je poměrně těžké držet se klasických formulářů potvrzení. Stačí tedy splácat něco vlastnoručně, nechat to podepsat rodiče dětí a požádat je, zda bych na ně směla uvést kontakt v případě potřeby?

3) Mám dotaz ohledně životopisu - kdesi jsem zaslechla, že je nutné napsat jej ručně, jinde naopak, že je to hloupost a má být klasický strukturovaný tištěný. Jak to tedy je?

4) Pak mám dva dotazy ohledně literatury.
a) Zahraniční spisy přečtené v originále (angličtina a francouzština) předpokládám smějí být uvedeny, pro jistotu se ale chci ještě ujistit, zda tomu tak opravdu je?

b) Teď si připadám opravdu pitomě, ale kdekoliv si člověk vyhledává seznamy přečtené literatury těch, kteří se chystají na přijímačky, vidí povětšinou i slovníky, a to často v několikanásobném počtu. Je to mnou, nebo mi přijde naprosto směšné, že by někdo stránku po stránce četl slovník? Nebo to prostě dotyční risknou a protože znají dané pojmy z jiné literatury, "zadarmo" si tam zahrnou i slovníky? Mám ten dojem, že být jedním z komise, tak se při pohledu na to, že kdosi vehementně považuje slovník za svou přečtenou literaturu, dotyčnému poněkud vysměji.

Mockrát děkuji za ochotu :).

—————

Datum: 15.08.2009

Vložil: hamk

Titulek: Re: Přijímačky - několik dotazů

ahoj, já odpovím jen na něco máálinko - odzadu

4b. předpokládám, že když někdo uvede slovník v doporučené literatuře, tak to znamená, že jej hojně a po několik let využívá -- já bych to tak pochopil. Když jsem např. onehdy psal článek do wikipedie o poruchách osobnosti, tak jsem přečetl cca 60 stránek ze slovníku jen k jednomu specifickému tématu. Teď si představ, že někdo takhle ten slovník používá několik let...tak myslím, že je reálné, že již přečetl jeho většinu. Mimochodem např. já si někdy čtu slovník i jen tak (ty slovníky jsou obvykle výkladové...). Jinak já třeba uvedl i časopis Psychologie dnes -- tím jsem samozřejmě nechtěl říct, jsem přečetl všechna vydaná čísla, která kdy vyšla...ale že jej prostě odebírám a pravidelně čtu (což teda taky nebyla uplně pravda :-D, ale...)

4a. mě se např. přímo ptali, zda jsem četl i nějakou cizojazyčnou literaturu...a když jsem jim řekl, že nesnáším cizí jazyky, tak zamručeli cosi, že je to sice upřímné, ale škoda... takže odpověď zní nepochybně "ano"

3. já měl strukturovaný tištěný a nebyl problém

2c. imHo ...je lepší uvést než neuvést. Když to neuznají, tak za danou položku nedostaneš nic, no..když uznají, tak dobrý pro tebe. Záporný body za "opovážlivost" se myslím nedávají, nebo jsem o tom alespoň nikde neslyšel.

2a. "ano" :-) (viz ten letáček pro uchazeče..)

1. bez ohledu, co ti kdo odpoví...bych tento dotaz směřoval na studijní oddělení

—————

Datum: 16.08.2009

Vložil: Webmaster

Titulek: Re: Přijímačky - několik dotazů

Ahoj,
je pravda, že se maturitnímu vysvědčení skutečně váha nepřikládá žádná. Ohledně nostrifikace nejsem nijak zasvěcena, a proto bude opravdu nejlepší obrátit se na studijní oddělení. Pokud by tam byli nepříjemní, myslím, že by se v klidu dalo o Tvém konkrétním případě hovořit/jednat s někým z katedry psychologie. Alespoň to je můj osobní názor, a to podle toho, jak ochotně jednali zatím se mnou. Je ale pravda, že já jsem nic důležitého zatím nikdy nepotřebovala a asi jinak jednají se studentem a jinak s uchazečem.
Ohledně Tvé napodobeniny středoškolské "dizertační práce" si myslím, že se určitě snaž přes tuto aktivitu "procpat" ke komisi, myslím, že budeš mít body stejně jako za jakoukoli jinou praxi, kterou zde u dalších bodů uvádíš.
S potvrzením si nelam hlavu, formální náležitosti typu datum, podpis, razítko a název organizace jsou samozřejmostí. Jsem ochotná Ti naskenované materiály tohoto typu poslat e-mailem, abys měla představu a nijak se nestresovala :-) Rodiče nevím, zda Ti dají kontakty, ale můžeš to zkusit.
Zahraniční tituly si hravě obhájíš a určitě je teď samozřejmým trendem číst i v jiných jazycích než v naší mateřštině. Tedy je uveď (v originále samozřejmě) i v Tvém seznamu přečtených titulů.
Já osobně jsem žádný slovník neuváděla, myslím, že je to pitomost. Mám dojem, že to jednou říkal i sám pan PhDr. (nebudu jmenovat, nejsem si jistá - nechci někoho citovat) na Dni otevřených dveří. Tedy s Tebou souhlasím.
S ručně psaným životopisem máš rovněž pravdu, já ho napsala na několikátý pokus. Oni vědí, proč ho chtějí napsaný vlastní rukou. Ten Ti také klidně naskenuji, pokud ho najdu. Plus jsem odevzdávala strukturovaný životopis psaný ve Wordu.
Praxe z let "dávno minulých" ( i jen z Tvého subjektivního hlediska) se s jistotou také počítají. A interaktivního sezení s psycholožkou bych rovněž využila k potvrzení Tvého zájmu o studium psychologie. Také jsem tato sezení absolvovala, i když to bylo placené, a nakonec jsem tato sezení nikde neuváděla (v praxi).
Tak pokud jsem na nic nezapomněla, snad jsem Ti trochu ozřejmila, jak Tvé plány a přípravy vylepšit. Přeji pěkné prázdniny, W.

—————

Datum: 17.08.2009

Vložil: Aneta

Titulek: Re: Přijímačky - několik dotazů

Ještě k tomu slovníku - já ho tam uvedla (Psychologický slovník od Hartla a Hartlové) stejně jako časopis Psychologie dnes a nikdo to nijak nekomentoval. Je tedy fakt, že jsem tam kromě toho měla několik desítek odborných publikací, tak si toho slovníku možná ani nevšimli, ale i tak si myslím, že na tom není nic špatného.

—————

Datum: 02.08.2009

Vložil: Noemi

Titulek: spolužáci

Ahoj, založila jsem nám třídu na spolužácích. Zatím se tu o tom jen mluvilo... Budu ráda, když se vás tam přidá co nejvíc.

—————

Datum: 02.08.2009

Vložil: Noemi

Titulek: Re: spolužáci

Zapomněla jsem napsat, že ID třídy je 787911.

—————

Datum: 29.07.2009

Vložil: jana

Titulek: list z fakulty

Ahojte,

chcem sa spytat,ci uz vam niekomu prisiel oficialny list z fakulty o prijati. Som totiz prijata podla internetu, len som nebola dlhsi cas doma,tak neviem, ci medzitym list neprisiel a posta ho nevratila spat.
Ako je to so zapisom?

Dkujem

—————

Datum: 29.07.2009

Vložil: monkayak

Titulek: Re: list z fakulty

ahojky,
mne take jeste nic neprislo, ale cekam to kazdou chvili. jinak na strankach fakulty je napsane, ze zapis by mel byt nekdy na zacatku zari. ale me spise zajima, kdy budeme mit seznamovaci pobyt na alberi ;-) uz se tesim

—————

Datum: 31.07.2009

Vložil: monkayak

Titulek: Re: Re: list z fakulty

ja uz ho mam....bydlim v praze

—————

Datum: 29.07.2009

Vložil: Martina

Titulek: Re: list z fakulty

Ahoj,
na ten dopis si ještě chvilku počkáme, podle informací z dopisu k přijímacím zkouškám je budou posílat až 5. srpna a pošta má tak tři dny na doručení...

—————

Datum: 31.07.2009

Vložil: Blanička

Titulek: Re: list z fakulty

Dneska dorazil... :o))))))

—————

Datum: 03.08.2009

Vložil: Martina

Titulek: Re: Re: list z fakulty

Jasně :)
Mně už taky. Nějak jsem přehlédla slůvko "nejpozději". :o)

—————

Datum: 25.07.2009

Vložil: Simona

Titulek: 68 :(

ma smysl pruzkumne rizeni a podavani odvolani ?

—————

Datum: 26.07.2009

Vložil: monkayak

Titulek: Re: 68 :(

nadeje umira posledni, takze ja bych to urcite s 68 body zkusila...drzim palce!

—————